четверг, 5 ноября 2020 г.

 

Рік математики в Україні

У 2018 році Україна вперше долучилася до дослідження якості освіти PISA, яке провели у 79 країнах світу. Результати показали, що 36% українських учнів не можуть зробити базові розрахунки. Міністерка освіти Ганна Новосад на презентації дослідження зазначила, що українські 15-річні школярі мають проблеми з вирішенням задач рівня 5-6 класу, де рахують відсотки і дроби. Виявилось, що за математичними навичками українських школярів випереджають естонські, польські, білоруські однолітки. Гірші результати за українців показали учні з Молдови та Грузії. І хоча експерти зазначили, що Україна не пасе задніх в освіті, прогалини все ж є. Одним із шляхів вирішення проблем української освіти став указ президента про проведення профільного навчального року математики в Україні. Це допоможе привернути увагу всього суспільства до розвитку математичної грамотності не лише у школярів, а у всіх наших громадян. План року математичної освіти передбачає заходи, покликані забезпечити рівний доступ учнів до вивчення математики із застосуванням сучасних технологій навчання, удосконалити ресурсне забезпечення освітнього процесу, підвищити мотивацію школярів до вивчення математики та її застосування в житті, а також популяризувати математичну освіту.

Долучається до вивчення математики й наша школа. Так, важко зацікавити наукою, яка є складною і системною. Адже, якщо пропустив тему з географії, то не важко написати реферат чи підготувати повідомлення, якщо не пам’ятаєш вірш, що вчив у початковій школі, це все одно дає тобі можливість вивчити інший, зміцнити пам’ять, але, якщо пропустив тему з математики, то далі не підеш, поки не опануєш саме цю тему. Знання мають бути в системі. Багато хто скаже, що мені в житті не знадобилися ні логарифми, ні синуси, та ми забуваємо, що математика скрізь, вона нас оточує, ми щодня вирішуємо безліч задач і навіть не замислюємося, що це і є математика. Так, є недоліки в підручниках та програмах,  так, зазвичай дуже важко простежити зв’язок між типовими задачами з підручників і вирішенням практичних життєвих проблем, пов’язаних із реальними життєвими ситуаціями. Абстрактні задачі потрібні для розвитку абстрактного мислення, але не тільки. Вивчаючи геометрію та з’ясовуючи, що таке доведення певних фактів, дитина вчиться робити формальні логічні висновки. Ця навичка буде ключовою, наприклад, у такій далекій від математики дисципліні як право. Математика вчить визнавати свої помилки і рухатися вперед, учить добирати правильні й точні слова, бути уважними до деталей та відповідати за свої вчинки. Тож математика – це важливо. Долучаймося до вивчення цієї надзвичайно цікавої науки!



Комментариев нет:

Отправить комментарий