Протидія булінгу




ГАРЯЧА ЛІНІЯ

Важливою частиною механізму з реалізації державної політики щодо запобігання та протидії домашньому насильству, торгівлі  людьми є робота консультативних телефонних «гарячих ліній». 
Телефонне консультування є однією з форм надання соціальної  негайної анонімної допомоги, виконує функції перенаправлення  осіб, які звернулись по допомогу. Такі телефони довіри мають величезний потенціал надання допомоги людям, які не можуть отримати допомогу в інший спосіб.
  • Національна «гаряча лінія» з питань протидії насильству та захисту прав дитини (працює на базі Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда – Україна»).
    386  безкоштовно для абонентів МТС та Київстар
    0 800 500 335  дзвінки в межах України безкоштовні
    044 205 36 94  для дзвінків у межах Києва та з закордону
  • Національна «гаряча лінія» з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів (працює на базі Представництва міжнародної організації з міграції в Україні).
    0 800 505 501 дзвінки в межах України безкоштовні
    527 безкоштовно для абонентів МТС, Київстар, life:)
  • Регіональна консультативна телефонна «гаряча лінія» з питань запобігання та протидії домашньому насильству (працює на базі Громадської організації незрячих юристів)
    057 705 12 66
  • Регіональна консультативна телефонна «гаряча лінія» з попередження торгівлі людьми (працює на базі Харківської міської організації Міжнародної організації «Жіноча громада»)
    057 714 38 50

Інформація про діяльність Консультаційного центру Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини

 

Консультаційний центр надає підтримку громадянам України у режимі онлайн та офлайн щодо:

  • роз’яснення можливих шляхів повернення дитини або сімей з дітьми на підконтрольну Уряду України територію; 
  • отримання свідоцтва про народження дитини в умовах воєнного стану або його легалізації, якщо документ отриманий на непідконтрольній території; 
  • встановлення контакту з дитиною, яку вивіз один із батьків за кордон; 
  • заповнення форми розшуку дитини або заявки на отримання допомоги дітям, які зазнали травмувань внаслідок війни;
  • інші питання, пов’язані з порушеннями прав людини.

 

Тут ви можете повідомити:

  • про дитину, яка загубилася;
  • про злочин, скоєний проти дитини;
  • якщо ви знайшли дитину без супроводу дорослих;
  • якщо вам відомі факти депортації дитини;
  • про примусову зміну громадянства та документів дитини;
  • про інші порушення прав дитини під час війни.

 

В режимі онлайн:

0800-50-17-20 (безкоштовно)

044-299-74-08 (для дзвінків із-за кордону)

hotline@ombudsman.gov.ua 

 

В режимі офлайн під час особистого звернення:

понеділок - четвер з 9:00-13:00, 13:45-18:00

п’ятниця з 9:00-13:00, 13:45-17:00,

вихідні дні субота, неділя

Адреса: 01008, м. Київ, вул. Інститутська, 21/8

 

Додатково надаємо консультації:

через портал «Діти війни» — сайт: https://childrenofwar.gov.ua/

 



 Загальні правила поведінки в школі для школярів

Школярі повинні: 
1. Вести себе чесно і гідно.
2. Приходити до школи за 15 хв. до початку занять, в одязі класичного крою, в охайному вигляді, із волоссям натуральних відтінків кольору, без накладних або гелевих нігтів.
3. На прохання вчителя надавати щоденник і щодня вести в ньому запис домашніх завдань.
4. Проявляти повагу до старших, піклуватися про молодших, звертатися один до одного шанобливо.
5. Дотримуватися здорового способу життя.
6. Залишати заклад під час освітнього процесу лише з дозволу вчителя або медичної сестри.
7. Дбайливо ставитися як до свого, так і до чужого майна.
 8. Поважати право власності. 
9.  Дотримуватися чистоти і порядку на території закладу. 
10. Поза школою учні поводитисяся скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я школи.

 Правила поведінки школярів на перервах і після закінчення занять
1. Під перерв учні зобов’язані:
·         привести в порядок своє місце і залишити клас, якщо просить учитель;
·         додержуватися вимог чергових і працівників школи;
·         школярі повинні на вимогу вчителя або чергового учня повідомляти своє прізвище, клас в якому вчиться.
2. На перервах учням забороняється:
·         бігати коридорами, сходами, біля віконних прорізів, скляних вітражів і в інших місцях, які не призначених для ігор;
·         штовхатися, кидатися різними предметами і застосовувати фізичну силу відносно один одного, шуміти і заважати іншим учням і вчителям відпочивати.
3. Категорично заборонено без дозволу відкривати кватирки і виглядати з них на вулицю.
4. Клас, який чергує, повинен допомагати черговому вчителю і стежити за дотриманням правил поведінки під час змін.
 Правила поведінки учнів школи в їдальні
1. Школярі відвідують їдальню відповідно до складеного графіка.
2. Забороняється відвідувати їдальню у верхньому одязі, а також з портфелями або сумками.
3. Під час їжі в їдальні учням необхідно дотримуватися манер гарної поведінки. Учні повинні вимити руки перед їжею, їсти акуратно, сидячи за столом, не розкидати їжу, кісточки, огризки, не виносити їжу за межі їдальні.
4. Учні школи зобов'язані шанобливо ставитися до працівників їдальні.
5. Розмовляти під час прийому їжі слід не голосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
6. Кожен школяр прибирає за собою посуд після прийому їжі і ставить на місце стільці.
7. Учні повинні дбайливо ставитися до майна шкільної їдальні.
8. Учні повинні прибрати за собою брудний посуд.

Правила поведінки учнів на території школи

1. Територія школи є частиною школи (шкільною ділянкою).
2. На шкільній ділянці учні зобов’язані:
·         не виходити за межі її кордонів;
·         дотримуватися правил поведінки на перервах.


ВОЗНЕСЕНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2

 

 

 

Н А К А З  №_____

 

Від 04 вересня 2024 року

 

Про створення комісії та затвердження плану заходів

 на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в установі 

Відповідно Конституції України, Конвенції ООН про права дитини, Законів України «Про повну загальну середню освіту», «Про освіту», «Про охорону дитинства», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», Концепції Нова українська школа, наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти. Порядку реагування на випадки булінгу (цькування)», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 р. за №111/34394, наказу МОН від 22.05.2018 №509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України», наказу МОН від 26.02.2020 №293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти», наказу МОНУ від 20.03.2020 №420 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26 лютого 2020 року №293», листа МОНУ від 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. №2657-VIII», листа Міністерства освіти і науки України № 1/15368-24 від 27.08.24 року «Щодо організації освітнього процесу в закладах освіти у 2024/2025 навчальному році» та з метою забезпечення конституційних прав учнів, запобігання проявів  жорстокого ставлення до дітей, приниження їх честі і гідності, виявлення та протидії булінгу серед учасників освітнього процесу, швидкого реагування на такі випадки

Н А К А З У Ю :

1. Призначити заступника директора з ВР Погрибенко М.Е. відповідальною за запобігання та протидію булінгу (цькуванню).

2. Створити комісію з розгляду випадків булінгу у складі:

    Волков О.В. – директор школи, голова комісії;

    Погрибенко М.Е. – заступник директора з виховної роботи, заступник голови комісії;

    Стрєльнікова В.В.  – практичний психолог, секретар комісії;

    Нікітченко Н.В. – завідувач сектору захисту прав дітей ССД ВМР (за узгодженням);

    Фетісова О.О. – практичний психолог ВМЦССДСМ МР (за узгодженням);

    Батько / мати учня з яким стався випадок булінгу, член комісії.

    Класний керівник - в якому стався випадок булінгу, член комісії.

3. Членам комісії:

3.1. Особисто брати участь у роботі комісії. Впроваджувати антибулінгову політику, проводити профілактику проявів негативної поведінки учнів, запобіганню булінгу, кібербулінгу, цькуванню, віртуального насилля.

Відповідно до потреб

3.2. Проводити розширені засідання комісії, залучаючи до участі у засіданнях батьків, чиї діти причетні до випадків булінгу з метою подолання проявів негативної поведінки, цькування тощо. Не розголошувати стороннім особам відомості, що стали йому відомі у ході роботи комісії.

За потреби

3.3. Виконувати в межах, передбачених законодавством та посадовими обов’язками, доручення голови комісії. Продовжувати взаємодію з ювенальною поліцією, службою у справах дітей, центрами соціальних служб, кіберполіцією з метою проведення антибулінгової політики, спільних профілактичних заходів.

Постійно

3.4. Брати участь у голосуванні.

3.5. Інформувати керівника закладу про будь-які випадки фізичного,  психологічного, домашнього насильства, дискримінації, жорстокого поводження з дітьми, булінгу, кібербулінгу, цькуванню, віртуального насилля чи неправомірного поводження працівників по відношенню до учнів.

Терміново

4. Затвердити порядок реагування на встановлені випадки булінгу (цькування) у школі та відповідальність осіб, причетних до цього. (Додаток 1)

5. Затвердити процедуру подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування) в установі. (Додаток 2)

6. Затвердити план заходів на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у школі. (Додаток 3)

7. Класним керівникам, педагогічним працівникам:

7.1. Проводити інформаційну роз’яснювальну роботу з учнями та батьками щодо їх відповідальності за дії, які прирівнюються до булінгу.

                                                                                                   Постійно

7.2. Забезпечити виконання Плану заходів щодо створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, запобігання та протидії булінгу  на 2024-2025 навчальний рік.

                                                                                                   До 10.06.2025

7.3. Не допускати випадків фізичного, психологічного насильства,   дискримінації, жорстокого поводження з дітьми.

Постійно

8. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Директор                                                                                                       Олександр ВОЛКОВ

 З наказом ознайомлені:


________________ Світлана ІВАНОВА

________________ Маргарита ПОГРИБЕНКО

________________ Тетяна ГІМБЕЛЬ

________________ Світлана ДОГАР

_______________Валентина СТРЄЛЬНІКОВА

________________ Тамара ЄРМАКОВА

________________ Анна КОВЕРДЮК

________________ Аліна СЛУХАЙ

________________ Анастасія КАРАЩУК

________________ Лідія ТУРЯНИЦЯ

________________ Олена КИЙКО

 

________________ Павло ФІЛОНЕНКО

________________ Наталя СИДОРУК

________________ Галина КОРОБЧЕНКО

________________ Алла ЗІНЮК

________________ Ольга РОСАЧИНСЬКА

________________ Владислав БАБЕНКО

________________  Інна БЕНЬКОВСЬКА

_________________ Олексій ЩЕРБАНІЧ

_________________ Владислав КРАВЧЕНКО

_________________ Олена ГРАДОВСЬКА

_________________ Ірина ВАЛЬО

_________________ Наталія ПАЛАДІЙ

_________________ Оксана КОСТЕНКО

_________________ Оксана РЕПУШЕВСЬКА

_________________ Катерина ФІЛОНЕНКО

_________________ Надія ГАТЕНЮК

_________________ Наталія НАКОНЕЧНА

_________________ Анжела КАРЕПІНА


 

Дата ознайомлення з наказом:

___________________________ 2024 року

 

Додаток 1

                                                                                                              ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                                 наказом директора

від 04.09.2024       № _____

                      

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

у Вознесенській ЗОШ І – ІІІ ст. № 2

Алгоритм дій педагогічного колективу у разі виявлення ситуації булінгу

 

1. Вжити невідкладних заходів для припинення небезпечного впливу.

2. За потреби надати домедичну допомогу та викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги.

3. Звернутись (за потреби) до територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України.

4. Повідомити керівника закладу освіти та принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

Керівник закладу освіти у разі отримання заяви або повідомлення

 про випадок булінгу (цькування):

 

1. Невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);

за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги.

2. Повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з'ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин.

3. Повідомляє центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг.

4. Скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі - комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

Відповідальність осіб, причетних до булінгу

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, — тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, — тягне за собою накладення штрафу від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, — тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років,— тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин. Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу — тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку» («Стаття 1734 Кодекс України про адміністративні правопорушення).

До  осіб  віком  від  шістнадцяти  до  вісімнадцяти  років,  які  вчинили адміністративні правопорушення, застосовуються заходи впливу, передбачені статтею 24 1 цього Кодексу.

У разі вчинення особами віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років адміністративних правопорушень, передбачених, зокрема, статтею 1734 КУАП, вони підлягають адміністративній відповідальності на загальних підставах. З урахуванням характеру вчиненого правопорушення та особи правопорушника до зазначених осіб (за винятком осіб, які вчинили правопорушення, передбачені статтею 185) можуть бути застосовані заходи впливу, передбачені статтею 24 1 цього Кодексу. Відповідно до статті 241 КУАП за вчинення адміністративних правопорушень до неповнолітніх віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років можуть бути застосовані такі заходи впливу:

    1) зобов'язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого;

    2) попередження;

    3) догана або сувора догана;

    4) передача неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання (стаття 13 «Відповідальність неповнолітніх» КУАП).

Штрафи, які передбачено за знущання

-      Моральне чи фізичне насильство, агресія – 340-850 грн.

-      Дії з особливою жорстокістю, повторне порушення – 850-1700 грн.

-        Приховування вчителем факту цькування – 1700-3400 грн, або виправні роботи строком до одного місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.

Якщо правопорушення вчинили неповнолітні до 16 років, штраф сплачуватимуть батьки.

Порушення

Вік

Хто несе відповідальність

Розмір штрафу

Громадські

роботи

Булінг дітьми

до 14 років

Батьки

від 850 грн. до 1700 грн.

від 20 до 40 годин

від 14 до16 років

Батьки

від 850 грн. до 1700 грн.

від 20 до 40 годин

понад 16 років

Діти

від 850 грн. до 1700 грн.

42 години

Булінг дорослими

понад 16 років

Особисто

від 850 грн. до 1700 грн.

42 години

Повторний або груповий булінг

від 14 до16 років

Батьки

від 1700 грн. до3400 грн.

від 40 до 60 годин

понад 16 років

Особисто

від 1700 грн. до3400 грн.

від 40 до 60 годин

Приховування булінгу

Керівник закладу освіти

Особисто

від 850 грн. до 1700 грн.

Виправні роботи до 1 місяця з відрахуванням20% заробітку

Протоколи за вчинення цього порушення уповноважені складати органи національної поліції України, а притягувати до адміністративної відповідальності будуть місцеві суди.

 

Додаток 2

Порядок подання заяв або повідомлень про випадки булінгу (цькування)

 в закладі освіти

1. Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу або про який отримали достовірну інформацію, керівника закладу освіти або інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти.

2. У закладі освіти заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає керівник закладу.

3. Повідомлення можуть бути в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації.

 

 

Додаток 3

План заходів

 спрямованих на запобігання та протидію булінгу в

Вознесенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2 

 

№ з/п

Назва заходу

Термін виконання

Виконавці

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

    1.

Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): педагогічний персонал; технічний персонал.

Вересень

Адміністрація

               2.

Обговорення та прийняття правил поведінки в групах /класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду

Вересень

Класні керівники, учні

              3.

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування)

Вересень

Психолог, класні керівники

     4.

Створення (або оновлення) розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти

Вересень

Відповідальний за роботу сайту школи

    5.

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів:

 з вивчення учнівського колективу;

 з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей

Жовтень

Практичний психолог

   6.

Розроблення пам’ятки «Маркери булінгу»

Жовтень

ЗДВР

    7.

Скласти план порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

Жовтень

Психолог

Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти

    8.

Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування.

Жовтень

ЗДВР, практичний психолог

     9.

Тренінг для вчителів та асистентів учителя щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти

Січень

ЗДВР, практичний психолог

     10.

Співбесіда з класними керівниками, асистентами вчителів та вихователями за результатами діагностики класного колективу

Щомісяця

практичний психолог, класні керівники

    10.

Консультування класних керівників, асистентів учителя та вихователів ГПД психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій.

Постійно

практичний психолог, ЗДВР

11.

Перевірка приміщень, території закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу.

Постійно

Адміністрація, завгосп

   12.

Засідання ШМО класних керівників «Профілактика булінгу як соціального явища в шкільному середовищі»

Березень

Керівник ШМО, психолог

13.

Нарада для вчителів «Що потрібно знати про булінг».

Лютий

Адміністрація, психолог

14.

Систематичне здійснення аналізу створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього середовища

Упродовж року

Адміністрація

Робота з учнями

    15.

Диспут «Що псує стосунки між людьми» (8 – 9 кл.)

Вересень

Класні керівники

    16.

Виховний захід до Дня ненасильства (5 – 9 кл.)

Жовтень

Класні керівники

17.

Анкетування учнів з метою профілактики булінгу в школі: «Булінг та його прояви» (4 – 6 кл)

Листопад

Практичний психолог

18.

Опитувальник OLWEUS здійснення моніторингу булінгу в закладі освіти (7 – 11 кл.)

Листопад- Грудень

Практичний психолог

    19.

Година спілкування “ Толерантність людини – найважливіша умова миру і злагоди в сім’ї, колективі, суспільстві ”

Листопад

Класні керівники

   20.

Година правової грамотності “ Великі права маленької дитини ”

Грудень

Класні керівники

 

21.

Бесіда – тренінг « Кібербулінг – загроза ХХІ ст.» (7 – 11 кл.)

Січень

Практичний психолог

22.

Урок спілкування «Як критикувати не ображаючи?» (8 – 9 кл.)

Січень

Практичний психолог

    23.

Міні-тренінг "Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті" (2 – 4 кл.)

Лютий

практичний

психолог

    24.

Заняття «Дружба – єдність несхожих» (7 – 8 кл.)

Березень

Практичний психолог

   25.

Бесіда «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг»(8-9 кл.)

Березень

практичний психолог

    26.

Дебати: «Право на приватне життя»

Квітень

Педагог – організатор

    27.

Перегляд відеороликів « Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг».

Протягом року

Класні керівники

28.

Психодіагностика здобувачів освіти (вибірково) на визначення схильності до агресивної поведінки.

Упродовж року

Психолог

    29.

Участь у акції «16 днів проти насильства»

Листопад - грудень

Класні керівники, психолог

 

   30.

Консультації психолога

Протягом року

Психолог

Робота з батьками

   31.

Тематичні загальношкільні батьківські збори «Запобігання та протидія булінгу в учнівському колективі»

Березень

Адміністрація

    32.

Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Жовтень

Заступник директора з ВР,

психолог

33.

Виступ - презентація на загальношкільній батьківській конференції про булінг та його види

Вересень

Психолог

    34.

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

Протягом року

практичний психолог

    35.

Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми

Протягом року

практичний психолог

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий